سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Airbnb چیست؟

حتما شما هم نام Airbnb به گوش‌تان خورده است. اگر با این وب‌سایت آشنایی ندارید و به دنبال پیدا کردن جواب سوال "Airbnb چیست؟" هستید، این مطلب مخصوص شماست. در ادامه این مطلب به طور خلاصه و ساده به معرفی شرکت و وب‌سایت Airbnb پرداخته‌ایم. پس همراه ما باشید تا بتوانیم این وب‌سایت و خدمات آن را به ساده‌ترین و خلاصه‌ترین صورت ممکن برای شما معرفی کنیم.

Airbnb چه کار می‌کند؟

ایر بی ان بی یک سرویس آنلاین برای اجاره دادن و اجاره کردن آپارتمان، سوئیت، خانه و ... در سراسر دنیا است. کاربران Airbnb هم می‌توانند اقدام به اجاره خانه خود یا اتاق هایشان با هر شرایطی کنند. همچنین می‌توان به عنوان میزبان منزل یا اتاق شخصی را برای مدتی مشخص اجاره کرد.

روش درآمدی Airbnb چگونه است؟

ایر بی ان بی بابت هر رزرو 3 درصد کمیسیون از میزبان و بین 6 تا 12 درصد از مهمانان می‌گیرد.
به همین سادگی!
شاید این ایده که افراد غریبه را به عنوان مهمان به منزل خود راه بدهیم کمی عجیب به نظر برسد، اما امروز وب‌سایت Airbnb به مرز 3 میلیون بازدید در روز رسیده است. ایر بی ان بی امروزه دارای دو میلیون مکان اقامتی در 34 هزار شهر در 191 کشور مختلف است.

Airbnb این محبوبیت را چگونه به دست آورد؟

در مطرح شدن و محبوب شدن یک سرویس اینترنتی معمولا عوامل زیادی دخیل است. اما مهم‌ترین دلیل محبوبیت آن‌ها اقتصادی بودنشان است. در ایر بی ان بی می‌توان با هر قیمتی محلی برای اقامت با شرایط مختلف پیدا کرد. مخصوصا در مناطقی که قیمت هتل ها گران هستند، می‌توان منزل شخص دیگری را اجاره کرد. اجاره دهندگان هر کدام شرایط مختلفی دارند، که به شما توضیح داده شده است. مثلا برخی کل خانه را اجاره می‌دهند. برخی فقط اتاق در خانه خودشان را اجاره می‌دهند. برخی نظافت را هم در زمان اقامت شما انجام می‌دهند و وظیفه فراهم کردم لوازمی مثل حوله و ... برای مهمانان دارند. به طور کلی هر کس به هر شکل دلخواهی که بخواهد می‌تواند منزل خود را به مهمانان اجاره بدهد. همچنین افراد می‌توانند با هر شرایط حتی از محل زندگی خود درآمد داشته باشند. این می‌تواند یک درآمد قابل توجه در پایان سال برایشان باشد.
در Airbnb به کسی که منزل خود را اجاره می‌دهد میزبان و کسی که اقدام به اجاره سوئیت یا آپارتمان مبله و... می‌کند، مهمان گفته می‌شود.

رزرو آپارتان مبله یا خانه و سوئیت به چه شکل است؟

رزرو هر جایی در Airbnb بسیار ساده است. کاربران از طریق شبکه‌های اجتماعی‌شان می‌توانند در سایت ثبت نام کنند. قابلیت هایی مثل پیام دادن به میزبان، رزرو برای تاریخ‌های مشخص از روی تقویم، مشاهده تصویر و آدرس خانه و همچنین کلیه شرایط و امکانات آن اقامتگاه موجود است.
شما پس از اجاره آپارتمان مبله یا اجاره سوئیت مبله مورد نظرتان، در مکان و زمانی که با میزبان هماهنگ کرده‌اید، قرار می‌گذارید تا محل مورد نظر به شما تحویل داده شود. ممکن است خود شخص میزبان یا کسی که برای آن‌ها کار می‌کند به استقبال شما بیاید. محل این دیدار می‌تواند در منزل میزبان اشد یا جایی با دسترسی آسان تر تا میزبان شما را به آنجا ببرد.

چگونه به مهمان یا میزبانان و جایی که می‌رویم اعتماد کنیم؟

یکی از ویژگی‌هایی که در بحث اعتماد سازی می‌تواند به شما کمک کند نظرات کاربران است. مهمانان و میزبانان می‌توانند صادقانه نظر خود را در مورد میهمان یا میزبان‌شان عنوان کنند. و مهم‌تر از نظرات، هویت افراد با شبکه‌های اجتماعی‌شان مطابقت داده می‌شود.
البته در مورد امکانات ممکن است دچار اشتباه شوید. مثلا ممکن است محلی که انتخاب می‌کنید کمی با تصاویر آن متفاوت باشد. این موارد اجتناب ناپذیر هستند. البته متوجه شدن این نکات هم به راحتی از طریق نظرات کاربرانی که از آنجا استفاده کرده‌اند، امکان پذیر است.
میزبانان هم برای این که منازلشان را با خیال راحت در اختیار مهمانان قرار دهند، اخیرا برایشان سرویسی با عنوان بیمه‌نامه‌ی میزبان برای هرگونه خسارت احتمالی ناشی از دزدی یا ناهنجاری‌های تعریف‌شده است.
ما در 021 مبله خدماتی مشابه ایر بی ان بی را ارائه می‌دهیم. شما می‌توانید در تمامی مناطق کشورمان اقدام به اجاره آپارتمان مبله در تهران یا اجاره سوئیت در تهران کنید. همچنین در صورتی که ساکن تهران هستید، می‌توانید منزل خود را جهت اجاره روزانه آپارتمان مبله در وب‌سایت ما آگهی کنید. برای مشاهده موارد آپارتمان ها و اقامتگاه های موجود به صفحه اصلی وب سایت مراجعه کنید.