سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زیباترین روستاهای ایران از نظر وبسایت theculturetrip.com

زیباترین روستاهای ایران از نظر وب‌سایت theculturetrip.com: کشور عزیز ما ایران به دلیل برخورداری از طبیعت زیبا و تمدن کهن همواره زبانزد گردشگران نقاط مختلف دنیا است. در این مطلب از سری مطالب آپارتمان مبله وب‌سایت 021Moble به ترجمه یکی از بلاگ پست‌های وب‌سایت مطرح theculturetrip.com پرداخته‌ایم. در این بلاگ پست بهترین روستاهای ایران که به گردشگران توصیه می‌شود در هر موقعی از سال که وقت داشتند، چمدان‌های خود را بردارند و بروند، معرفی شده است. با ما همراه باشید تا در ادامه این مطلب به بررسی این مقاله بپردازیم. امروزه با افزایش وب‌سایت‌های اجاره سوئیت مبله و اجاره آپارتمان مبله دیگر نگران محل اقامت نیستیم. در هر کجای ایران می‌توان به راحتی با استفاده از این سرویس‌ها نسبت به اجاره روزانه آپارتمان مبله اقدام کرد. این وب‌سایت‌ها در شهر تهران فعالیت بیشتری دارند. یعنی افرادی که قصد سفر به تهران را دارند به راحتی می‌توانند به هر هزینه و شرایطی اجاره روزانه آپارتمان مبله در تهران یا اجاره سوئیت در تهران را انجام بدهند. اما در شهرهای دیگر تعداد آن‌ها روبه افزایش است. برای بسیاری از روستاهای دیدنی و شهرهای پرگردشگر افراد زیادی اقدام به اجاره آپارتمان‌های خود به صورت کوتاه مدت و بلند مدت کرده‌اند.

 

"این روستاها در هر موقعی از سال می‌توانند میزبان شما باشند!

 

اماکن تاریخی، شگفتی‌های معماری و زیبایی‌های طبیعی ایران بی پایان است، اما بیشتر مردم در شهر‌های بزرگ مشغول هستند. گذشته از آن، روستاهای ساکت و آرام در انتظار کشف شدن هستند. فقط کافی است چمدان خود را آماده کنید و دوربین عکاسی خود را بردارید.

 

ابیانه

دهکده 1500 ساله ابیانه با رنگ‌های مایل به قرمز و خانه‌های خشتی شناخته می‌شود. جمعیت آن به چند صد نفر می‌رسد. زنان روسری‌های گلدار و سفید بلند به سردارند. آن‌ها بیشتر با فروش سیب خشک، نعنا، بابونه و سایر گیاهان برداشت شده در آن منطقه برای گردشگران زندگی خود را تأمین می کنند. آب و هوای خنک و منظره زیبا، بازدید کنندگان زیادی را به خود جلب می کند. بنابراین برای سفرهای خارج از کشور خود می‌توانید این روستا را یکی از گزینه‌های خود قرار دهید.

 

cultrure.abiane

 

کندوان

در شمال شرقی تبریز، روستای تاریخی کندوان واقع شده است. خانه های مخروطی شکل از فوران کوه فعلی خفته سهند در داخل سنگ آتشفشانی حک شده اند. خانه‌های این روستا مخروطی شکل هستن و در دل کوه آتشفشانی و خفته سهند قرار دارند. این روستا چیزی حدود 3 هزار سال قدمت تاریخی دارد. خرید صنایع دستی، گیاهان و ادویه و ترشیجات در فروشگاه بهانه‌ی خوبی برای بازدید از بافت روستایی این منطقه است. همچنین می‌توان در هتل آن منطقه اقامت داشت.

 

culture.kandovan

 

فیلبند

فیلبند در مازندران به نظر می‌رسد از یک افسانه به وجود آمده باشد. این دهکده در بالای ابرها قرار دارد. در هنگام غروب آفتاب، خورشید بین ابر‌های پف دار غرق می‌شود. گوسفندان و مرغان رها در چمن‌زار‌ و کلبه‌هایی با زیباترین چشم‌انداز‌ها این منطقه را به بهترین مکان برای فرار از شلوغی‌های زندگی تبدیل کرده است. بهترین زمان برای بازدید ، تابستان است که می توانید از گرمای سایر مناطق ایران فرار کرده و هوای خنک را در ارتفاعات بالاتر به دست آورید.

 

culture.filband

 

میمند

میمند در سال 2015 به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد. این روستا یکی دیگر از روستاهای باستانی ایران در استان کرمان است. حکاکی های سنگی با قدمت 10 هزار سال نیز در اطراف این روستا یافت شده است. با تغییر فصل ها ، اهالی روستای نیمه عشایری با حیوانات خود مهاجرت می کنند. فرهنگ و آداب و رسوم جامعه بازتاب پیوند محکم آن با محیط طبیعی است. میمند مطمئنا یکی از قدیمی ترین و جذاب ترین مکان های ایران است.

 

culture.meymand

 

ماسوله

ماسوله که در میان درختان روی کوه قرار دارد ، بیشتر به خاطر معماری بی نظیرش شناخته شده است. ساختمان‌های بهم پیوسته در کوهها به گونه ای ساخته می شوند که سقف یک خانه به عنوان حیاط خانه بالای آن باشد. بنابراین هم حیاط و هم بام هر خانه‌ای مناطق عبور هستند. با توجه به این چیدمان ، وسایل نقلیه موتوری کاملاً ممنوع است (و تقریباً غیرممکن است). همین موضوع ماسوله را تبدیل به مکانی بی‌نهایت آرامش‌بخش کرده است.

 

culture.masoole

 

طالقان

روستای طالقان دارای 76 روستای کوچک‌تر است.بنابراین مناطق زیادی برای بازدید دارد. زمانی که پس از رد شدن از درختان سبز به بالای کوه برسید، یک دریاچه آبی (مصنوعی ساخته شده با سد) به استقبال شما خواهد آمد. در حالی که زمستان‌ها هوای طالقان بسیار سرد است و برف زیادی وجود دارد، بهار طالقان را به بهشت روی زمین تغییر می‌دهد. درختان در این فصل از همیشه سبزتر هستنند و دره‌ها در گل‌های وحشی غرق شده‌اند. هوای خنک وبسیار تمیز و اکسیژن خالص در انتظار بازدیدکنندگان این روستا است.

 

culture.taleghan

 

پالنگان

معماری پالنگان در استان کردستان به ماسوله شباهت دارد. اما فرهنگ کردی بخش بی‌نظیری را به این زیبایی اضافه کرده است. خانه‌های این روستا در یک تنگه شیب‌دار ساخته شده‌اند. شب هنگام کوهستان با چراغ‌های خانه‌ها می‌درخشد و یکی از عاشقانه‌ترین منظره‌ها را خلق می‌کند.

 

culture.palangan

 

پالنگان در قلب کوهستان شما را کاملا از دنیای مدرن دور می‌کند. فقط در سایه درخت استراحت کنید و به هنگام عبور از پل سنگی باریک ، به صدای آرامش بخش رودخانه بابل و زنگ های گوسفند گوش دهید. "

 

 

 

متن بالا ترجمه دقیق بلاگ پست theculturetrip.com بدون اضافه و کم بود. همان‌طور که مطالعه نمودید سایر کشورهای دنیا هم طبیعت، فرهنگ محلی و تمدن ما را زیبا می‌بینند و علاقه زیادی به آن نشان می‌دهند. امید است با ورود بیشتر توریسم به کشور عزیزمان ایران، شاهد افزایش اشتغال زایی برای جوانانمان و همچنین کاهش مهاجرت روستاییان به شهر های بزرگ برای کار باشیم.